A hores d'ara, ben segurament, ja
haureu rebut el nostre butlletí informatiu del mes de novembre d'enguany. En aquest
butlletí hi haureu pogut llegir un article on manifestem la nostra opinió sobre
l'únic butlletí municipal que ha sigut capaç de publicar el govern actual en
més d'un any de mandat. Però l'article que hi podreu llegir és només un breu
resum dels despropòsits que hi podem trobar. A continuació us facilitem un detall
de cada un dels punts que hem considerat que mereixien comentari i que per
motius d'espai no podíem incloure al nostre butlletí.
Més val que us asseieu que teniu
lectura per estona.
1. PORTADA.
No hi posen fotos de tots els nuclis. Priorat i Sant Miquel no hi són. És veu
que no tothom mereix sortir a portada....
2. Repartit
al mes de juny quan se suposa que és del febrer. Es que la impremta es va
endarrerir? O potser va ser el repartidor? Tenint en compte que en el contingut es parla
d'actuacions del mes de març, creiem que hem d'entendre que no ha estat pas cosa
de la impremta, potser dels repartidors...
3. Un
govern transparent...? El millor mitjà que té per explicar el que fa, i que
és el butlletí municipal, en un any només han estat capaços de fer-ne un.... O
no tenien res per explicar o no tenien ganes d'explicar ...
4. Una
de les regidores que s'hi presenta ja ha dimitit. Per tant, ja que l'han tret
tan tard, podrien haver actualitzat la presentació dels membres del govern...
5. EDITORIAL:
a. Diuen haver canviat el format, però resulta que és
exactament igual que abans, desglossat per regidories o àrees. El que sí que
han canviat és el tipus de contingut. En els “nostres” butlletins no ens
dedicàvem a dir el malament que ho havien fet els altres, tot i tenir-ne
motius... Ens limitàvem a explicar la feina feta o la que es volia fer.
b. Se'ns acusa de no haver fet el traspàs. Què se
suposa que és això? Potser els altres governs sortints van fer algun “traspàs”? Nosaltres sempre hem estat oberts a explicar el que calgui sobre el tema que
calgui i aclarir tots els dubtes que tingui l'actual govern sobre les
tramitacions que havíem fet, i ens hem posat a la seva disposició sempre que els
convingui, fins i tot en els plens se'ls ha ofert. Ha passat més d'un any i encara
esperem que ens truquin per consultar-nos res.
6. TRANSPORT
ESCOLAR. Gràcies a la seva “tenacitat” s'ha recuperat el transport escolar???
Renoi, si s'ha de donar gràcies a algú és al Consell Comarcal que va assumir
tota la despesa que fins ara corresponia a l'Ajuntament. Que fàcil és posar-se medalles
pagant els altres.
7. ESCOLA
MARE DE DEU DEL PRIORAT. Falta de manteniment a l'Escola? En qualsevol cas
s'hauran trobat amb incidències o desperfectes que es van produint
periòdicament degut a l'envelliment, o al ús propi de les instal·lacions, però
dir que a l'escola hi havia falta de manteniment és fals. S'hi destinaven
moltes hores de la brigada i molts diners, tant a l'escola com a l'escola
bressol.
8. ESCOLA
BRESSOL. Estat lamentable de l'escola bressol? S'ha de tenir molta cara o
ser un complet ignorant per dir que des que es va construir no s'hi ha fet
cap manteniment. Com hem dit abans a l'escola bressol s'hi han destinat molts
recursos en manteniment i adequació. Altra cosa és que la qualitat de la
construcció deixa molt a desitjar. Potser si quan es va construir s'hagués
fet amb una mica més de qualitat en lloc de fer una construcció prefabricada
barata ara no tindríem tants problemes de manteniment. Les grans millores són
la col·locació de dos bancs i dos gronxadors més... renoi.
9. ESPORTS.
El “gran repte” de la regidoria d'esports és copiar exactament l'objectiu que
teníem l'anterior govern: facilitar que els veïns tinguin un gran ventall
d'alternatives per fer esport i dotar-los dels equipaments necessaris. I
d'aquesta manera evitar que els nostres joves i no tan joves hagin d'anar a
altres municipis a practicar-los. Felicitats per la seva gran capacitat d'innovació.
I com que no tenen idees pròpies acaben adoptant les nostres i demanant suggeriments.
10.PISCINA.
Altre cop acusacions de tenir la piscina sense manteniment. A la piscina es va
fer una inversió importantíssima a l'anterior mandat, es va renovar tot el
sistema de cloració amb un cost importantíssim però necessari. I a més anualment
es feien manteniments de les instal·lacions, lavabos, bar, vestidors, que es
van deteriorant pel ús propi i pel vandalisme. En finalitzar el nostre mandat
es va deixar la piscina en condicions òptimes pel seu ús. Si posteriorment s'ha
deteriorat, potser és perquè l'actual govern no ho ha vetllat.
11.HISENDA.
Ara ens acusen de tenir factures al calaix? Si us plau, siguem seriosos. Que
potser els informes de secretaria-intervenció no deien la veritat? És clar
que la situació de tresoreria és complicada, tot el mandat anterior va ser
complicat. Ens va tocar governar en el període més cru de la crisi, amb una
davallada importantíssima de subvencions i d'ingressos. I s'han de fer filigranes
i mil equilibris per poder quadrar els ingressos amb les despeses. Però que
pretenguin “informar” o “desinformar” a la gent dient que no es pagaven en
termini les factures, creiem que és indignant. Sempre poden aparèixer factures
més tard per diferents motius, i aliens a l'ajuntament. O és que potser els
funcionaris només treballen be ara i abans no ho feien?
12.BRIGADA
MUNICIPAL. També presumeixen que amplien la brigada municipal. Si, a costa
de suprimir el servei de vigilància, i contractant un nou membre. Preveuen
justificar que els treballs que fa la brigada surten més econòmics que si ho fa
una empresa externa. Potser valdria més que ho demostressin, per molt bona
voluntat que hi posin els membres de la brigada, difícilment seran més
eficients que una empresa especialitzada si es contracta bé, i a uns preus
competitius.
13.PRESSUPOST.
Es presenta com un pressupost auster però amb una despesa de 500.000 euros per
la compra de la cooperativa. És a dir, en temps d'austeritat ens gastem 500.000
euros en comprar un terreny i un edifici antic, que els veïns no necessiten per
res. I després critiquen que es comprés Can Fontanilles per menys import, i que
es fes “l'obra faraònica” del camp de
futbol. Doncs ens esgarrifa pensar si aquest govern hagués tingut l'oportunitat de fer un pressupost que no fos “auster”, com hauria estat....
14.PARTICIPACIÓ
CIUTADANA. S'ha de ser molt agosarat per dir que s'ha fet un pressupost amb
participació ciutadana, o potser és que no saben en què consisteix la
participació ciutadana. Realment l'únic que es va fer va ser una presentació pública,
en la que l'única “participació” que podia fer la ciutadania era fer
preguntes.
15.MEDI
AMBIENT. Deu n'hi do... aquí s'hi han ben lluït...
a. Diu que s'han trobat una situació deficient...
sense especificar en quin sentit. La qüestió és criticar la feina dels predecessors encara que sigui sense dir el perquè...
b. També demanen suggeriments o propostes. Es veu
que ells no saben què han de fer en aquesta àrea i si ningú hi fa
aportacions... potser la podran tancar.... igual que han fet amb el servei de
vigilància municipal...
c. Es posen, naturalment, a criticar les obres de la
riera. Dient que no estava fet el final d'obra. I és evident que no estava.
Perquè el final d'obra nosaltres no el vam voler signar fins que l'obra
estigués correctament acabada, i no ho estava. Gairebé fins a tocar de les
eleccions no es va enllestir. I després de les eleccions ja no ens pertoca a
nosaltres tramitar-lo. Per tant criticar això només demostra la seva ignorància sobre els procediments de tramitació de les obres públiques...
d. Després resulta que la inversió en la riera no
ha servit de res. És la seva opinió interessada o d'ignorants. A la riera s'hi ha
fet una feina molt important. I que pot tenir una continuïtat o no, ara això
depèn d'ells. Ho volen mantenir o millorar? Si és així, haurà servit. Si no es
així, evidentment, haurà servit de ben poc.
e. Contenidors. Resulta que si la crítica de la
situació deficient va per aquí, hem de dir que si els contenidors són els que
són i estan ubicats on estan ubicats és perquè el mateix regidor que ara es
queixa, és qui els va dissenyar així a l'anterior mandat CIU-ICV. Per tant, si
estan malament, alguna cosa hi té a veure ell mateix...
f. També és, si mes no, curiós que en l'escrit es
faci referència dos cops a uns plànols adjunts on suposadament es pot veure la
ubicació dels contenidors, però per més voltes que li donis al butlletí els plànols
no apareixen per enlloc... Deu ser que aquest article estaria fet per un altre ús, i l'han
aprofitat per posar-lo al butlletí... copiar i pegar sense repassar res... s'ha
d'omplir el butlletí com sigui, oi?
16. OBRES
I URBANISME.
a. Aquí se'ns torna a acusar d'haver deixat una herència
inacabada en referència al tema de Boscos. Quina ignorància o quina barra... Saben
perfectament que és un tema extremadament complex i que en els quatre anys del
nostre mandat:
- vàrem fer intenses negociacions amb totes les parts afectades.
- vàrem tenir negociacions amb Urbanisme.
- vàrem estar disposats a modificar el POUM, per donar una solució optima a aquesta situació.
- i davant d'això vam acabar redactant i aprovant un nou projecte d'urbanització i un nou projecte de reparcel·lació.
De moment aquest govern, en un any, a banda de criticar la nostra feina, no ha avançat ni un pas en aquest sentit. Està tot exactament com ho vam deixar nosaltres.
b. També s'ha de ser mentider i tenir poca vergonya per
dir que vam tallar arbres centenaris al Priorat. No es va tallar ni un arbre
centenari. La urbanització té 50 anys i cap dels arbres tallats excedia aquesta
edat. I per acabar la cirereta diuen que “en cap moment es va fer una
replantació”. ÉS TOTALMENT FALS. Es van plantar 50 arbres a la part posterior
del Centre Cívic i a la zona verda del Carrer Ametllers, i ho saben. Com
tenen la barra de negar una cosa tan evident.
c. En canvi sí que justifiquen la seva tala dels 17 arbres de la pista
del Priorat dient que un suposat informe tècnic, que no hem vist mai, aconsellava no fer-ne el trasplantament.
Però curiosament el projecte, també redactat per un tècnic competent i de la
confiança de l'actual consistori, preveia la viabilitat d'aquests trasplantaments. Però és clar, tenint dos tècnics que informen en sentit
contrari, el més fàcil és creure el que dóna cobertura a les seves intencions
reals, i que no eren altres que sacrificar uns arbres que eren susceptibles de
ser trasplantats. En resum, si els tallen ells, està ben fet, si ho fèiem
nosaltres, és un delicte ecològic...
17. MERCAT
MUNICIPAL. És cert que la gestió del mercat és complexa i tots els gestors que
vam localitzar van resultar poc seriosos i complidors. Esperem que finalment
aparegui un gestor que ho sàpiga fer funcionar. Però ens dóna la sensació que per moltes medalles que es vulgui posar el nou govern, van pel mateix camí.
18. SANITAT.
Manifesten obertament que el cotxe municipal farà les funcions de taxi. Realment
sorprenent. Ara l'ajuntament es dedica a fer competència deslleial al servei de
taxi que tenim al municipi.
19. SERVEIS.
a. NETEJA VIÀRIA I JARDINERIA. És molt
curiós que critiquin els contractes de neteja i jardineria. Cal recordar que
les condicions d'aquests contractes les va preparar l'actual regidor de medi
ambient. I per culpa d'aquestes mancances a l'hora de preveure les neteges i podes a
fer, durant el mandat anterior vam tenir molts problemes. També és curiós però, que
veient aquest error, en lloc de fer un concurs nou per adjudicar-ho
correctament, vagin decidir prorrogar un any més el contracte. Sorprèn la poca coherència.
b. XARXA D'AIGUA. Ara s'escandalitzen de les
pèrdues que té la nostra xarxa de distribució d'aigua. Perdonin però això es va
detectar just a l'inici de l'anterior mandat. Vam detectar que de tots els
litres que sortien del dipòsit només un 30% s'arribaven a cobrar. I això cap
dels governs anteriors ni cap dels tècnics municipals ho havia detectat abans.
Per tant, de forma immediata, vam començar a prendre un bon grapat de mesures.
- Encarregar un plànol de la xarxa d'aigua de tot el municipi, cosa que sorprenentment no existia, i més sorprenentment encara, ningú havia trobat a faltar.
- Encarregar un Pla director de l'aigua i que abans d'acabar el mandat anterior va quedar enllestit pendent d'aprovació, i pel que veiem, l'actual govern o no vol aprovar o desconeix la seva existència.
- Canviar centenars de comptadors espatllats des de feia molts anys i que ningú s'havia molestat a canviar.
- Posar comptadors parcials per poder sectoritzar els consums.
- Posar precintes als comptadors.
- Posar un sistema de control de nivells al dipòsit per evitar buidatges inesperats o sobreeixides.
- Posar comptadors en les dependències municipals que no en tenien.
En definitiva,
tota una sèrie de mesures adreçades a corregir aquest desfasament i vam
aconseguir reduir aquest diferencial en 10 punts, és a dir fins a un 40%.
Teníem previstes noves mesures futures però ja no vam ser a temps d'aplicar-ne
més. I tot el que ells saben dir en un any de govern és que faran un estudi i
actuaran en conseqüència... carai, això sí que és tenir les idees clares....
c. IL·LUMINACIÓ. Diuen que assumiran el
servei. Renoi, aquesta si que és bona, que potser no el teníem assumit
nosaltres? I si pensen reduir potencies i substituir les làmpades de vapor de
sodi què hi posaran? Quant es reduirà la potència? Quin cost tindrà això? Qui
ho realitzarà? Quin estalvi preveuen? Això seria informació rellevant pels
veïns... si no ho diuen, deu ser perquè ni s'ha valorat, ni s'ha fet un estudi i
van improvisant sobre la marxa.
Per variar, també se'ns acusa de no haver fet aquest
canvi de llumeneres, durant el mandat anterior. Però com ja vam explicar per
activa i per passiva, en el nostre programa portàvem aquestes millores en
enllumenat però no es van dur a terme perquè el finançament amb què es comptava
no va arribar mai. Però nosaltres si que vam arribar a fer un projecte per
substituir aquestes llumeneres i en sabíem el cost aproximat i l'estalvi
previst... ara es veu que ja no cal, o si mes no, no cal explicar-ho.
20. "CONCEJALIA" DE TREBALL I OCUPACIÓ... renoi quin
nom. Si us plau, si volen escriure en català, facin-ho, o si volen fer-ho en
castellà, també, però aquestes barreges no sabem a què responen ni que
pretenen...
Aquí molta literatura i pocs resultats. Podrem saber a quantes persones s'ha atès? I quins serveis se'ls ha donat? I si han acabat trobant feina gràcies a les funcions d'aquesta regidoria? Però igual que abans, d'aquesta informació que seria rellevant pels veïns res de res. La qüestió és omplir el butlletí.
Aquí molta literatura i pocs resultats. Podrem saber a quantes persones s'ha atès? I quins serveis se'ls ha donat? I si han acabat trobant feina gràcies a les funcions d'aquesta regidoria? Però igual que abans, d'aquesta informació que seria rellevant pels veïns res de res. La qüestió és omplir el butlletí.
21. OPINIÓ
GRUPS POLÍTICS.
a. Lamentem que ens vagin fer lliurar a corre-cuita
el nostre escrit pel butlletí abans del dia 4 de gener... total per acabar-lo
repartint al mes de juny... de ben segur que si s'hagués pogut confeccionar amb
més temps hauria estat ben diferent.
b. Si us plau, per la bona imatge del nostre poble
passin un corrector als texts d'ICV hi ha unes faltes d'ortografia que
realment fan mal d'ulls. Afortunadament el text no és gaire llarg i no n'hi
caben moltes. No sabem si és curt perquè
no té res a dir o per no posar-hi mes faltes....
Com haureu pogut comprovar aquest
butlletí ha donat molt de si. Esperem que en futures ocasions no ens donin tanta
feina a replicar i expliquin coses interessants pels veïns, com per exemple les coses que fan o pensen fer. Però sobretot, que
siguin certes.